Poslovni uvjeti
Opći uvjeti i odredbe
I. Osnovna odredba
Ovi opći uvjeti i odredbe (u daljnjem tekstu "Uvjeti") izdani su od strane Techtek s.r.o., Reg. br. društva 03228673, PDV Reg. br. CZ03228673 s registriranim sjedištem na Slavíčkova 6, 638 00 Brno, Czech Republic, Češka Republika i poštanskom adresom Smetanova 2359/6, 67801 Blansko, Češka Republika, registrirani u trgovačkom registru koji vodi Općinski sud u Brnu pod brojem datoteke C 92584 (u daljnjem tekstu "Prodavatelj") i reguliraju odnose koji proizlaze iz ugovora o kupoprodaji između Prodavatelja i trećih strana kao kupaca (u daljnjem tekstu "Kupac").
Za svrhe ovih Uvjeta, Kupac znači bilo koju osobu koja naručuje robu koju prodaje Prodavatelj i sklapa ugovor o kupoprodaji za te robe.
Potrošač znači svaku osobu koja, izvan okvira svoje poslovne aktivnosti ili izvan okvira samostalnog obavljanja svoje profesije, sklapa ugovor s Prodavateljem ili s njim u svrhu zaključenja ugovora ili na drugi način djeluje u vezi s ugovorom.
Poduzetnik znači osobu koja samostalno obavlja profitabilnu aktivnost na vlastiti račun i odgovornost u okviru trgovačke licence ili na sličan način s namjerom da to čini sustavno kako bi ostvarila profit. U svrhu zaštite potrošača, svaka osoba koja sklapa ugovore povezane s vlastitim poslovanjem, proizvodnjom ili sličnom aktivnošću ili u neovisnom obavljanju svoje profesije, ili osoba koja djeluje u ime ili za račun poduzetnika, također se smatra poduzetnikom.
Podnošenjem narudžbe, Kupac potvrđuje da je pročitao ove Uvjete, koji čine sastavni dio komunikacije prije zaključenja ugovora, i da izričito pristaje na njih u formulaciji važećoj i učinkovitoj u trenutku podnošenja narudžbe.
II. Komunikacija prije sklapanja ugovora
Prodavatelj obavještava da:
- troškovi sredstava daljinske komunikacije ne razlikuju se od osnovne stope interneta ili telefonskog operatera i Kupca, i Prodavatelj ne naplaćuje nikakve naknade osim, na primjer, ugovornog otpremanja
- zahtijeva plaćanje kupoprodajne cijene prije nego što Kupac preuzme izvedbu (Roba)
- ugovor nije zaključen s ponavljajućim predmetom izvedbe, niti na neodređeno vrijeme
- cijene robe navedene su na web stranicama www.techtek-shop.eu koje vodi Prodavatelj, uključujući sve zakonski propisane naknade, međutim, troškovi dostave robe ili usluga variraju ovisno o odabranom načinu i pružatelju dostave te načinu plaćanja
- ako je Kupac potrošač, takav potrošač ima pravo odustati od ugovora (osim kako je navedeno u nastavku) u roku od četrnaest dana, koji teče, u slučaju:
- ugovora, od datuma primitka robe
- ugovora koji uključuje nekoliko vrsta robe ili isporuku nekoliko dijelova, od datuma primitka posljednje dostave robe
- ugovora koji uključuje redovitu ponavljajuću dostavu robe, od datuma primitka prve dostave robe, pri čemu se odustajanje mora poslati na registriranu adresu Prodavatelja za koju se može koristiti obrazac za odustajanje na Techtekovoj web stranici (https://www.techtek-shop.eu/uk_en/page/5/terms-amp-conditions)
- u slučaju odustajanja od ugovora, potrošač snosi troškove povezane s povratom robe i, u slučaju ugovora zaključenog putem sredstava daljinske komunikacije, troškove povrata robe, ako se roba zbog svoje prirode ne može vratiti uobičajenim poštanskim načinom
- u slučaju da potrošač ima prigovor, on/ona može uputiti prigovor nadzornom tijelu ili državnom nadzornom tijelu
III. Ugovor
Kupac može zaključiti Ugovor označavanjem potrebne izvedbe (Roba) i stavljajući je u košaricu, podnošenjem narudžbe i potvrdom Prodavatelja. U slučaju narudžbe putem e-pošte ili telefona, kupoprodajni ugovor zaključuje se dostavom potvrde od Prodavatelja o zaključenju kupoprodajnog ugovora. Prije potvrđivanja narudžbe, kupac prima potvrdu o dostavi narudžbe na obradu, koja se ne smatra potvrdom narudžbe.
Prije nego što Kupac na obvezujući način potvrdi narudžbu, Kupac ima pravo promijeniti i potrebnu izvedbu, prijevoz i način plaćanja, tj. provjeriti sve podatke koje je unio u narudžbu i promijeniti ih. Prodavatelj nije odgovoran za pogreške u prijenosu podataka. Zaključenje ugovora potvrđuje se Kupcu informativnim e-mailom poslanim na e-mail unesen od strane Kupca.
Ugovor se sklapa na engleskom jeziku. Ako je potrebno prevesti ugovor za Kupca na drugi jezik, engleska verzija ima prednost u slučaju neslaganja između dviju jezičnih verzija.
Kupoprodajnim ugovorom, Prodavatelj se obvezuje predati Kupcu robu koja je predmet kupnje i omogućiti mu stjecanje prava vlasništva na njima, a Kupac se obvezuje preuzeti robu i platiti kupoprodajnu cijenu.
Prodavatelj isporučuje robu pod uvjetom zadržavanja vlasništva, stoga Kupac postaje vlasnik tek nakon potpunog plaćanja kupoprodajne cijene.
Prodavatelj će ispuniti obvezu predaje robe:
- omogućujući Kupcu da raspolaže robom na mjestu izvedbe i dajući Kupcu pravovremenu obavijest
- u slučaju otpreme robe Kupcu - poduzetniku, roba se predaje Kupcu predajom prvom prijevozniku za prijevoz za Kupca i omogućujući Kupcu da ostvaruje prava iz ugovora o prijevozu protiv prijevoznika
- u slučaju otpreme robe Kupcu - potrošaču, roba se predaje Kupcu tek kada mu je roba predana od strane prijevoznika.
Prodavatelj se obvezuje predati predmet kupnje Kupcu u dogovorenoj količini, kvaliteti i dizajnu, a ako kvaliteta i dizajn nisu dogovoreni, tada se roba isporučuje uobičajene namjene.
Roba se pakira prema običaju, a ako to nije slučaj, na način potreban za očuvanje robe i njenu zaštitu. Roba se slično pakira i za transport.
Isporučena roba je neispravna ako nema dogovorena svojstva. Izvedba druge robe i nedostaci u dokumentima potrebnim za uporabu robe također se smatraju nedostatkom.
Rizik od oštećenja prelazi na Kupca preuzimanjem robe. Isto vrijedi ako Kupac ne preuzme robu, iako mu je Prodavatelj omogućio da s njom raspolaže.
Pravo Kupca na neispravnu izvedbu temelji se na nedostatku koji roba ima kada rizik od oštećenja prelazi na Kupca, čak i ako se to manifestira kasnije. Pravo Kupca utvrđuje se kasnijim nedostatkom uzrokovanim kršenjem obveze Prodavatelja.
Kupac će pregledati robu što je prije moguće nakon što rizik od oštećenja robe prođe i uvjeriti se u njena svojstva i količinu.
Oštećenje robe, koje nastaje nakon prijenosa rizika od oštećenja robe na Kupca, ne utječe na njegovu obvezu plaćanja kupoprodajne cijene, osim ako je Prodavatelj uzrokovao štetu kršenjem svoje obveze.
U slučaju kašnjenja bilo koje strane u preuzimanju robe, druga strana ima pravo prodati robu na odgovarajući način nakon što prethodno obavijesti prodavateljev račun nakon što dodatno razumno vrijeme za preuzimanje odgodi. To se također primjenjuje ako stranka kasni s plaćanjem isporuke robe.
Odgovornost Prodavatelja
Prava i obveze Prodavatelja i Kupca koji proizlaze iz neispravne izvedbe uređeni su općeobvezujućim pravnim propisima.
Prodavatelj je odgovoran Kupcu da je roba bez nedostataka pri primitku. Posebno, Prodavatelj je odgovoran Kupcu da u trenutku kada Kupac preuzme robu:
- roba ima svojstva koja su dogovorila stranke i, u nedostatku dogovora, takva svojstva kakva je Prodavatelj ili proizvođač opisao ili koja je Kupac očekivao s obzirom na prirodu robe i na temelju oglašavanja
- roba je prikladna za svrhu koju je Prodavatelj naveo za njenu uporabu ili za koju se roba te vrste obično koristi
- roba je u odgovarajućoj količini, mjeri ili težini
- roba udovoljava zahtjevima pravnih propisa.
Ako se nedostatak pokaže unutar šest mjeseci od primitka, smatra se da je roba bila neispravna u trenutku primitka.
Kupac ima pravo izvršiti pravo na nedostatak koji se pojavljuje u potrošačkim dobrima unutar dvadeset četiri mjeseca od primitka, ali to ne vrijedi za:
- robom prodanom po nižoj cijeni zbog nedostatka za koji je dogovorena niža cijena
- trošenjem robe uzrokovanom njezinom normalnom upotrebom
- u slučaju rabljene robe, za nedostatak koji odgovara stupnju uporabe ili trošenja koje je roba imala kada ju je preuzeo kupac
- ako to proizlazi iz prirode robe.
Pravo na neispravnu izvedbu ne pripada Kupcu, ako je Kupac znao prije preuzimanja robe da je roba neispravna, ili ako je sam Kupac uzrokovao nedostatak.
Ako roba ima nedostatak za koji je Prodavatelj obvezan, i ako se roba prodaje po nižoj cijeni ili rabljena roba, Kupac ima pravo na razuman popust umjesto prava na zamjenu robe.
Bitno kršenje ugovora
Ako je neispravna izvedba bitno kršenje ugovora, Kupac ima pravo:
- ukloniti nedostatak isporukom nove robe bez nedostataka ili isporukom nedostajuće robe, ako to nije nesrazmjerno zbog prirode nedostatka, ali ako se nedostatak odnosi samo na dio robe, Kupac može zahtijevati samo zamjenu dijela; ako to nije moguće, može odustati od ugovora. Međutim, ako je to nesrazmjerno zbog prirode nedostatka, posebno ako se nedostatak može ukloniti bez nepotrebnog odgađanja, kupac ima pravo na besplatno uklanjanje nedostatka.
- ukloniti nedostatak popravkom robe
- razuman popust s kupoprodajne cijene
- odustati od ugovora.
Kupac će otkriti koji je pravo odabrao kada prijavi nedostatak ili bez nepotrebnog odgađanja nakon prijave nedostatka. Kupac ne može promijeniti izbor bez pristanka Prodavatelja; to ne vrijedi ako je Kupac zatražio popravak nedostatka koji se pokazao neispravljivim. Ako Prodavatelj ne otkloni nedostatke unutar razumnog vremenskog roka ili obavijesti Kupca da neće otkloniti nedostatke, Kupac može zahtijevati razuman popust na kupoprodajnu cijenu umjesto otklanjanja nedostatka ili može odustati od ugovora. Ako Kupac ne iskoristi svoje pravo na vrijeme, ima ista prava kao u slučaju nebitnog kršenja ugovora - vidi dolje.
Kupac-potrošač ima pravo na razuman popust čak i ako Prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti novu robu bez nedostataka, zamijeniti dio ili popraviti robu, kao i ako Prodavatelj ne otkloni nedostatak unutar razumnog vremena ili ako bi otklanjanje uzrokovalo značajne teškoće za Potrošača.
Nebitno kršenje ugovora
Ako je neispravna izvedba neznatno kršenje ugovora, Kupac ima pravo na uklanjanje nedostatka ili na razuman popust na kupoprodajnu cijenu.
Dok Kupac ne iskoristi pravo na popust na kupoprodajnu cijenu ili ne odustane od ugovora, Prodavatelj može isporučiti ono što nedostaje ili otkloniti pravni nedostatak. Ostali nedostaci mogu se otkloniti po izboru Prodavatelja popravkom robe ili isporukom nove robe.
Ako Prodavatelj ne uspije ili odbije otkloniti nedostatak u razumnom vremenu, Kupac može zahtijevati smanjenje kupoprodajne cijene ili može odustati od ugovora. Kupac ne može promijeniti izbor bez pristanka Prodavatelja.
Kupac ima pravo na isporuku nove robe ili zamjenu dijelova čak i u slučaju uklonjivog nedostatka ako se roba ne može pravilno koristiti zbog ponovne pojave nedostatka nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka. U tom slučaju, Kupac također ima pravo odustati od ugovora.
Prilikom isporuke nove robe, Kupac treba vratiti prvotno isporučenu robu Prodavatelju o trošku Prodavatelja.
Ako Kupac nije bez nepotrebnog odgađanja prijavio nedostatak nakon što ga je mogao otkriti pravovremenim pregledom i pažljivošću, sud mu neće priznati pravo na neispravnu izvedbu. Ako je nedostatak latentni, isto se primjenjuje ako nedostatak nije prijavljen bez nepotrebnog odgađanja nakon što ga je Kupac mogao otkriti s razumnom pažnjom, ali najkasnije unutar dvije godine nakon isporuke robe.
IV. Odustajanje od ugovora
Odustajanje od ugovora od strane potrošača
Potrošač ima pravo odustati od ugovora u roku od četrnaest dana. Razdoblje pod prvim rečenicom teče od datuma zaključenja ugovora i, u slučaju
- ugovora, od datuma primitka robe
- ugovora koji ima za predmet nekoliko vrsta robe ili isporuku nekoliko dijelova, od datuma preuzimanja posljednje isporuke robe
- ugovora koji ima za predmet redovitu ponavljajuću isporuku robe, od datuma preuzimanja prve isporuke robe
Također je moguće odustati korespondencijom, na adresi Techtek s.r.o., Smetanova 2359/6, 67801 Blansko, Češka Republika. Za odustajanje je moguće koristiti standardni obrazac za odustajanje od ugovora koji se nalazi na vrhu.
Ako potrošač odustane od ugovora, treba poslati ili predati robu Prodavatelju o svom trošku bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije unutar četrnaest dana od odustajanja od ugovora, robu koju je primio od Prodavatelja.
Potrošač je odgovoran samo za smanjenje vrijednosti robe koja proizlazi iz rukovanja robom na način koji nije potreban s obzirom na njenu prirodu i karakteristike.
Nakon odustajanja, sva sredstva primljena od Prodavatelja bit će vraćena Potrošaču na isti način, bez nepotrebnog odgađanja i najkasnije četrnaest dana nakon odustajanja.
Ako potrošač odustane od ugovora, Prodavatelj nije obvezan vratiti primljena sredstva potrošaču prije nego što potrošač preda robu Prodavatelju ili dokaže da je poslao robu.
Odustajanje u drugim slučajevima
Ako Kupac nije na vrijeme prijavio nedostatak robe, gubi pravo na odustajanje od ugovora.
V. Cijene
Sve cijene su ugovorne i u slučaju e-trgovine to su trenutne cijene.
Cijene su konačne, to jest uključuju sve poreze i naknade koje Kupac mora platiti kako bi nabavio robu, što ne uključuje troškove dostave, prijevoza i troškove komunikacije na daljinu.
U slučaju robe na narudžbu, stvarna cijena se komunicira i potvrđuje od strane Kupca.
VI. Metode isporuke
Roba se može poslati dostavnom službom izravno na odabranu adresu Kupca po cijenama prema prijevozniku.
VII. Izvansudsko rješavanje potrošačkih sporova
Konvencija Ujedinjenih naroda o ugovorima o međunarodnoj prodaji robe ne primjenjuje se.
Svi sporovi koji nastanu između Prodavatelja i Kupca mogu se riješiti izvan suda kroz postupak alternativnog rješavanja sporova ili postupak rješavanja sporova putem interneta (ADR/ODR); s opcijom Kupca da kontaktira entitet ODR na https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Međutim, Prodavatelj preporučuje Kupcu da se najprije obrati tvrtki Techtek kako bi riješio situaciju.
VIII. Završne odredbe
Ovi Opći uvjeti i odredbe, uključujući njihove sastavne dijelove, važeći su i učinkoviti od 30. ožujka 2022. i zamjenjuju prethodnu verziju Uvjeta i odredbi.
Više načina za pomoć
Koristite našeg AI chatbota ili nas kontaktirajte izravno kako bismo vam pomogli učiniti vaše kupovno iskustvo ugodnijim u našoj trgovini.
Otvorite Chatbot Kontaktirajte podršku